Over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op het leren

Leerlingen die altijd met hun stoel zitten te wippen of zich het liefst de hele dag verschuilen in hun capuchon; iedere leraar kent ze wel. Ik heb er in mijn vorige blogs al eens over geschreven. Het lijkt alsof deze leerlingen niet betrokken zijn bij de les en totaal niet opletten. Lastig gedrag, zou je denken, maar in werkelijkheid zetten deze leerlingen juist allerlei trucs in om juist wél bij de les te kunnen blijven. Ze zijn zintuiglijk onder- of overprikkeld en proberen hun balans te herstellen.

Met het boek ‘Wiebelen en friemelen in de klas’ kunnen leraren eindelijk de hulp bieden die deze leerlingen zo hard nodig hebben. Op een heldere en boeiende manier wordt uitgelegd hoe zintuiglijke prikkelverwerking verloopt, zowel bij de leerlingen als de leraar zelf. Ook worden situaties buiten het klaslokaal besproken, zodat begeleiders goed voorbereid aan de slag kunnen. Met dit boek wordt duidelijk hoe nuttig het is om te wiebelen en friemelen in de klas! (Bron: bol.com)

Geplaatst in Blog, Boekentips, Hooggevoeligheid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *