Mindmapping Mindmappen is een techniek om je hersens beter te gebruiken waardoor leren leuker en makkelijker wordt. Volgens deskundigen kun je met mindmappen meer informatie verwerken, complexe informatie structureren, een beter overzicht houden en sneller leren. Deze techniek is bijvoorbeeld geschikt om gedachten te ordenen, projecten, werkstukken en presentaties voor te bereiden en je creativiteit […]
Lees verderOp mijn blog vertel ik over mijn persoonlijke ervaringen met de begeleiding van hoogbegaafde kinderen, hun ouders en leerkrachten.
Filmpje over de plusklas van de Lorentzschool
Plusklas voor slimmeriken In het kader van WSNS is men op de Lorentzschool in Leiden een kangoeroeklas (plusklas) gestart. Deze video laat zien hoe men binnen een basisschool succesvol passend onderwijs kan bieden.
Lees verderHoogbegaafd en dyslectisch
Hoogbegaafdheid en dyslexie zijn twee diagnoses die elkaar maskeren. Het kan daardoor voor een leraar moeilijk worden om dyslexie bij een hoogbegaafd kind te herkennen. In deze video vertelt een hoogbegaafde leerling met dyslexie zijn verhaal. Dit wordt ondersteund door een remedial teacher en een psycholoog.
Lees verderPresentatie van mijn casestudy voor mijn ECHA-diploma
Presentatie Casestudy Radboud universiteit Op 6 september 2010 heb ik een presentatie gegeven naar aanleiding van mijn afstudeerscriptie aan de Radboud Universiteit. Na afloop van de presentatie kreeg ik het ECHA-diploma overhandigd door Prof. Dr. Mönks.
Lees verder